Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων λειτούργησε και κήρυξε το θείο λόγο στον Μητροπολιτικό Ιερό Ναό Αγίων Αποστόλων Πέτρου και Παύλου Βεροίας, όπου επί πέντε ημέρες φιλοξενήθηκαν τα τίμια Δώρα των Μάγων, τα οποία ως γνωστόν φυλάσσονται στην ιερά και σεβάσμια Μονή του Αγίου Παύλου Αγίου Όρους.
Στο τέλος της Κυριακάτικης θείας Λειτουργίας ο Σεβασμιώτατος τίμησε τον εκπρόσωπο του Καθηγουμένου της Μονής οσιότατο Μοναχό Γέροντα Γεράσιμο Αγιοπαυλίτη με το παράσημο των Κ΄ Παυλείων και εξέφρασε την ευγνωμοσύνη του για τη μεγάλη ευλογία της Μονής Αγίου Παύλου προς το ποίμνιο της Μητροπόλεως.
Στη συνέχεια τα Τίμια Δώρα αναχώρησαν από το μητροπολτικό ναό με προορισμό την Ιερά Μονή Αγίων Πάντων Βεργίνης όπου πραγματοποιήθηκε υποδοχή και προσκύνημα από τις αδελφές της μοναστικής αδελφότητας και προσκυνητές.
Η ομιλία του Σεβασμιωτάτου στη θεία Λειτουργία (προ της Χριστού Γεννήσεως)
«Αυτός γαρ σώσει τον λαόν αυτού από των αμαρτιών αυτού».
Κυριακή προ της Χριστού Γεννήσεως, Κυριακή πριν από το χαρμόσυνο γεγονός της ελεύσεως στον κόσμο του Μεσσίου και Λυτρωτού του, πριν από την έλευση του μεγάλου Αναμενομένου, και ο ιερός ευαγγελιστής Ματθαίος περιγράφει όλη την αλυσίδα των ανθρώπων από Αδάμ μέχρι τον Ιωσήφ που περίμεναν τη γέννησή του• περιγράφει όλη αυτή την αλυσίδα η οποία συνέδεε τον παλαιό Αδάμ με τον νέο, το πλάσμα με τον Δημιουργό του, αυτόν που εξέπεσε διά της παρακοής και αυτόν που θα τον επανέφερε εκεί από όπου εξέπεσε, τον Υιό του Θεού που θα αποκαταστούσε τον πεπτωκότα Αδάμ στη θέση του υιού του Θεού και κληρονόμου της βασιλείας του.
Καί δεν περιορίζεται μόνο σ᾽ αυτήν αλλά περιγράφει με σαφήνεια την κατά τους προφήτες αποστολή του Χριστού στον κόσμο.
Δεν έρχεται, όπως περίμεναν κάποιοι, για να αναλάβει κοσμική εξουσία. Δεν έρχεται για να ελευθερώσει τους Ιουδαίους από την κυριαρχία των Ρωμαίων. Αποστολή του είναι η εκπλήρωση του σχεδίου της θείας οικονομίας και όχι η εξυπηρέτηση των εθνικών συμφερόντων ή των προσδοκιών ενός και μόνο λαού, έστω και αν αυτός είναι ο ηγαπημένος του.
Ο Χριστός έρχεται ως άνθρωπος στη γη για να σώσει «τον λαόν αυτού από των αμαρτιών αυτού». Καί λαός αυτού είναι όλο το ανθρώπινο γένος• είναι όλοι εκείνοι που θα θελήσουν να τον δεχθούν ως σωτήρα και λυτρωτή τους και να απολαύσουν την λύτρωση από τις αμαρτίες που τους προσφέρει.
Η σωτηρία όμως δεν είναι υποχρεωτική• δεν είναι εκβιαστική. Χαρίζεται από τον Χριστό στον κάθε άνθρωπο, αρκεί ο άνθρωπος να τοποθετηθεί θετικά απέναντί του. Γι᾽ αυτό και η στάση των ανθρώπων έναντι του Χριστού ποικίλλει, όχι μόνο τότε αλλά και σήμερα. Άλλοι ακολουθούν τους ποιμένες που με απλότητα και αφελότητα ψυχής δέχονται το σωτήριο μήνυμα του Θεανθρώπου. Είναι εκείνοι που έχουν καθαρά τα μάτια της ψυχής τους και μπορούν να διακρίνουν το συντελούμενο θαύμα. Είναι εκείνοι που έχουν ανοικτά τα αυτιά τους και δεν επηρεάζονται από τους θορύβους και τις κραυγές του κόσμου ώστε μπορούν να ακούσουν το ύμνο των αγγέλων που αναγγέλουν το χαρμόσυνο γεγονός.
Άλλοι πάλι ακολουθούν τους μάγους, οι οποίοι μέσα από τη μελέτη της επιστήμης τους και τη σπουδή του κόσμου ανακαλύπτουν τον Μεσσία Χριστό. Είναι εκείνοι στους οποίους, χάρη στην αγαθή και απροκατάληπτη διάθεσή τους, ο Χριστός αποκαλύπτει το φως του. Είναι εκείνοι που τολμούν να υποβληθούν στον κόπο μιάς μακράς αναζητήσεως για να τον βρούν. Είναι εκείνοι οι οποίοι και όταν ακόμη χάνουν πρόσκαιρα το φως που τους οδηγεί, δεν απελπίζονται και δεν απογοητεύονται, αλλά επιμένουν. Είναι εκείνοι που καταθέτουν στα πόδια του με ευγνωμοσύνη και σεβασμό τα δώρα της ψυχής τους.
Άλλοι πάλι ακολουθούν, αδελφοί μου, δυστυχώς τον δρόμο του Ηρώδη. Αντιμετωπίζουν τον Χριστό ανταγωνιστικά και εχθρικά. Πιστεύουν ότι δεν ήρθε για να τους λυτρώσει από τα δεσμά της αμαρτίας, αλλά δήθεν για να τους δεσμεύσει στους δικούς κανόνες και νόμους. Πιστεύουν ότι δεν έχουν καμία ανάγκη από την παρουσία του στη ζωή τους και προσπαθούν με κάθε τρόπο να τον εξαφανίσουν από αυτήν και αν είναι δυνατόν και από τον κόσμο. Καί έτσι όχι μόνο οι ίδιοι χάνουν την ευκαιρία της σωτηρίας και απαλλαγής από την αμαρτία, αλλά δυστυχώς παρασύρουν και άλλους στον αδιέξοδο δρόμο που επιλέγουν.
Όμως, αδελφοί μου, ο κάθε ένας από εμάς είναι ελεύθερος να κρατήσει απέναντι στον Χριστό τη στάση που επιθυμεί. Είναι ελεύθερος να επιλέξει τη σωτηρία ή να μείνει μακριά από την αγάπη Εκείνου που ήρθε στον κόσμο ως ταπεινό βρέφος για να «σώσει τον λαόν αυτού από των αμαρτιών αυτού».
Οι ημέρες αυτές που μας προετοιμάζουν και μας οδηγούν στη μεγάλη εορτή της θείας ενανθρωπήσεως, μας προσφέρουν την ευκαιρία να ελέγξουμε και πάλι με ειλικρίνεια τη στάση μας απέναντι στον Χριστό. Να ελέγξουμε κατά πόσον δεχόμαστε και αξιοποιούμε τη σωτηρία που μας χαρίζει. Κατά πόσον τον αναζητούμε με πόθο και τον πλησιάζουμε με αγάπη, όπως οι ποιμένες και όπως οι μάγοι, που αυτές τις ημέρες είχαμε τη μεγάλη ευλογία να προσκυνήσουμε τα πολύτιμα Δώρα τους, αυτά που προσέφεραν με αγάπη και σεβασμό στον νεογέννητο Χριστό.
Γι᾽ αυτή τη μεγάλη ευλογία που ζήσαμε θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά για μία ακόμη φορά τον καθηγούμενο της Ιεράς Μονής αγίου Παύλου του Αγίου Όρους, ο οποίος με πολλή αγάπη ανταποκρίθηκε στο αίτημά μας για τη μεταφορά του πολυτίμου και ιερού αυτού κειμηλίου στη Βέροια και την Ιερά Μητρόπολή μας, αλλά και τους πατέρες οι οποίοι τα μετέφεραν και με πολλή αγάπη όλες αυτές τις ημέρες συντρόφευαν το προσκύνημά μας και σήμερα θα τα συνοδεύσουν και πάλι στην Ιερά Μονή του Αγίου Παύλου, και να ευχηθώ τα φετινά Χριστούγεννα που σε λίγες ημέρες θα εορτάσουμε να μας αξιώσει ο Θεός να του προσφέρουμε και εμείς το δικό μας πολύτιμο δώρο, την ψυχή μας, για να τη λυτρώσει από την αμαρτία και να την αγιάσει.

















