Ρεπορτάζ για το Ραδιόφωνο της Εκκλησίας: Μάκης Αδαμόπουλος
Φωτογραφίες: Χρήστος Μπόνης
Ο Αρχιεπίσκοπος έφτασε στο νέο κτιριακό συγκρότημα του Κολλεγίου Αθηνών, όπου θα στεγάζεται το νηπιαγωγείο, συνοδευόμενος από τον Επίσκοπο Διαυλείας κ. Γαβριήλ, Αρχιγραμματέα της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος και τον Διευθυντή του ιδιαιτέρου γραφείου του, Αρχιμανδρίτη Χρυσόστομο Παπαθανασίου.
Ο Αρχιεπίσκοπος τέλεσε τον αγιασμό και στη συνέχεια συνεχάρη το διοικητικό συμβούλιο του εκπαιδευτικού ιδρύματος για τη δημιουργία του νηπιαγωγείου και ευχήθηκε καλή σταδιοδρομία σε όλα τα παιδιά με αφορμή την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.
Μετά τον χαιρετισμό του προέδρου του εκπαιδευτικού ιδρύματος κ. Αλέξανδρου Σαμαρά, πραγματοποιήθηκε ξενάγηση στις νέες εγκαταστάσεις.
Σύμφωνα με την επίσημη ιστοσελίδα του Κολλεγίου Αθηνών το Πρότυπο Νηπιαγωγείο «Ιωάννης Μ. Καρράς», στο οποίο θα φοιτούν 138 προνήπια και 138 νήπια, θα λειτουργήσει για το σχολικό έτος 2014-2015 στο Campus Ψυχικού, του Ελληνοαμερικανικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος.
Η μελέτη του κτιρίου έγινε σύμφωνα με τις αρχές του βιοκλιματικού σχεδιασμού, με στόχο τη δημιουργία ενός ενεργειακού – «πράσινου» κτιρίου. Όλοι οι χώροι θα λειτουργούν ως σημεία αναφοράς και επαφής με τη φύση, για εκπαιδευτικές δραστηριότητες και παιχνίδι.
Ο παιδαγωγικός εξοπλισμός είναι προσαρμοσμένος στις πιο σύγχρονες παιδαγωγικές τάσεις, σύμφωνα με τις ανάγκες, τις δυνατότητες και τα ενδιαφέροντα των παιδιών.
Η φιλοσοφία του νέου Πρότυπου Νηπιαγωγείου βασίζεται στην ολόπλευρη ανάπτυξη κάθε παιδιού, στο σεβασμό της προσωπικότητάς του και, συγχρόνως, στην ελευθερία της έκφρασης, στην ενδυνάμωση της αυτοπεποίθησης και στην καλλιέργεια των δεξιοτήτων του.
Το Κολλέγιο Αθηνών ιδρύθηκε το 1925 από μια ομάδα φωτισμένων Ελλήνων (με πρωτεργάτες τον Εμμανουήλ Μπενάκη και τον Στέφανο Δέλτα) και με την υποστήριξη Αμερικανών φιλελλήνων, όπως ο Bert Hodge, Διευθυντής της Αμερικανικής Σχολής Κλασικών Σπουδών.
Όραμα των ιδρυτών -που πραγματώθηκε από τα πρώτα χρόνια λειτουργίας του Κολλεγίου- ήταν η δημιουργία ενός σχολείου, όπου “αρμονικά θα αναπτύσσονται οι πνευματικές, οι ηθικές και σωματικές δυνάμεις των μαθητών και ιδιαίτερα ο χαρακτήρας τους” μέσω του εμπλουτισμού του ισχύοντος εκπαιδευτικού συστήματος “με σύγχρονες μεθόδους μορφώσεως, προσαρμοσμένες στην ιστορία, στην παράδοση, στην ψυχολογία και στις εθνικές ανάγκες της χώρας”.