“Η θεία ζωή της Κυρίας Θεοτόκου υπάρχει πηγή διδαχής, έμπνευσης και παραδειγματισμού για όλες τις γεννεές” αναφέρει μεταξύ άλλων στο μήνυμά του για την εορτή της κοιμήσεως της Θεοτόκου ο Μητροπολίτης Μαρωνείας & Κομοτηνής Παντελεήμων.
Ολόκληρη η εγκύκλιος έχει ως εξής:
Π ρ ο ς
Τον Ιερό Κλήρο και τον ευσεβή Λαό
Της καθ’ ημάς Ιεράς Μητροπόλεως
‘’Την εν πρεσβείαις ακοίμητον Θεοτόκον, τάφος και νέκρωσις ουκ εκράτησεν’’
Αγαπητοί μου αδελφοί,
Μεγάλη και παγκόσμια είναι η σημερινή εορτή και πανήγυρις της Παναγίας μας.
Ολόκληρος ο ορθόδοξος κόσμος σε όλα τα πέρατα της οικουμένης πανηγυρίζει την κοίμηση και την έξοδό Της από την πρόσκαιρη αυτή ζωή και τη μετάστασή Της στον ουρανό, στην αιώνια Βασιλεία και δόξα .
Άνθρωποι και Άγγελοι συγχαίρουν και συναγάλλονται. Οι πάντες θα Την μακαρίσουν, θα Την ανυμνήσουν και θα Την δοξάσουν. Η θεία ζωή της Κυρίας Θεοτόκου υπάρχει πηγή διδαχής, έμπνευσης και παραδειγματισμού για όλες τις γεννεές.
Από τα περιστατικά που περιγράφονται στην Καινή Διαθήκη είναι έκδηλη η απόδοση τιμής και σεβασμού στο πρόσωπο της Παναγίας, κυρίως διότι ως Θεομήτωρ και Θεογεννήτρια συμμετέχει ουσιαστικά στην ενανθρώπηση του Κυρίου και στην εκπλήρωση του σχεδίου της Θείας Οικονομίας για τη σωτηρία του ανθρωπίνου γένους.
Εορτάζουμε σήμερα την κοίμηση της Θεοτόκου, μία εορτή η οποία ξυπνά μέσα μας κάτι που οι Πατέρες μας προτρέπουν να έχουμε στην πνευματική μας ζωή ως απαραίτητο πνευματικό βοήθημα και αυτό ονομάζεται μνήμη θανάτου.
Τον καθένα από εμάς τον βασανίζει το ερώτημα: τι θα γίνει με μας και τι μας περιμένει μετά το θάνατο.
Μία σαφή απάντηση στο ερώτημα αυτό δεν μπορούμε να δώσουμε μόνοι μας, αλλά θα ανατρέξουμε για να τη βρούμε στην πρώτη και βασική πηγή της πίστεώς μας, που είναι η Αγία Γραφή, δηλαδή ο καταγεγραμμένος λόγος του Κυρίου μας Ιησού, ο οποίος μας αποκαλύπτει το μεγάλο μυστικό, όπως επίσης το Απολυτίκιο και το Κοντάκιο της σημερινής εορτής, της Κοιμήσεως της Θεοτόκου, αλλά και οι ύμνοι της εορτής μας κατατοπίζουν κατάλληλα στο θέμα αυτό .
Στούς μεγάλους αγωνιστές του Χριστού κατοικούσε το Άγιο Πνεύμα, από ζώντες στη γη βρίσκονταν σε άμεση κοινωνία με το Θεό, επειδή είπε ο Κύριος : ΄΄ Εάν τις αγαπήσει με και τον λόγον μου τηρήσει και ο Πατήρ μου αγαπήσει αυτόν και προς αυτόν ελευσόμεθα και μονήν παρ’ αυτώ ποιήσομεν ΄΄ ( Ιωάν. 14,23 ).
Η Υπεραγία Θεοτόκος υπήρξε άχραντος Ναός του Σωτήρος και σ’ αυτήν κατοίκησε το Άγιο Πνεύμα και από την αγιοτάτη μήτρα της έλαβε το ανθρώπινο σώμα ο Υιιός του Θεού, που κατέβηκε από τους ουρανούς .
Γι’ αυτό και ο σωματικός της θάνατος δεν ήταν θάνατος, αλλά κοίμηση, δηλαδή ένα άμεσο πέρασμα απ’ τη Βασιλεία του Θεού εντός της, στη Βασιλεία των Ουρανών και την αιώνια ζωή.
Σκεπτόμενοι την μακαρία κοίμηση της Υπεραγίας Θεοτόκου ας θυμηθούμε τα λόγια του Κυρίου, ότι : ΄΄ ο τον λόγον μου ακούων και πιστεύων τω πέμψαντί με, μεταβέβηκεν εκ του θανάτου εις την ζωήν ΄΄ και κυρίως να τα βιώνουμε με τη συμμετοχή μας στο Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας, κοινωνώντας Σώμα και Αίμα Χριστού εις άφεσιν αμαρτιών και ζωήν την αιώνιον.
Ας μας αξιώσει ο Θεός να γευθούμε κι εμείς τη μεγάλη αυτή χαρά, με τη χάρη και φιλανθρωπία του εξουσιάζοντος ζώντας και νεκρούς και τις ακοίμητες πρεσβείες της Παναγίας μας γνωρίζοντας ότι όσοι με πόθο καταφεύγουμε στη θεία σκέπη της, μας ανταμοίβει με επίγειες και ουράνιες δωρεές, γι’ αυτό κι εμείς ας μη σταματούμε να ψελλίζουμε: την πάσαν ελπίδα μου εις Σε ανατίθημι Μήτερ του Θεού φύλαξον ημάς υπό την σκέπην Σου. Αμήν !
Χρόνια πολλά και ευλογημένα !
Διάπυρος προς την Υπεραγία Θεοτόκο ευχέτης
Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
† Ο ΜΑΡΩΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ
ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ