Στον Πανηγυρικό Εσπερινό και στην Θεία Λειτουργία στον Ιερό Ναό Μεταμορφώσεως του Σωτήρος στην Καλλιθέα, παρουσία πλήθους πιστών, χοροστάτησε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κορωνείας κ. Παντελεήμων.
Τον Σεβασμιώτατο πλαισίωναν οι Ιερείς του Ναού, και Ιερείς της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών.
Στο κήρυγμά του ο Σεβασμιώτατος ανέφερε ότι ο και Μωυσής και ο Προφήτης Ηλίας ανέβηκαν σε όρος, παίρνοντας αφορμή από το «Δεύτε αναβώμεν εις το όρος Κυρίου.»
«Η φράση αυτή είναι βεβαίως αλληγορική και μας καλεί να πραγματοποιήσουμε το «άνω σχώμεν τας καρδίας» της Θείας Λειτουργίας. Δυστυχώς όμως οι άνθρωποι είμαστε προσκολλημένοι στη γη, στραμμένοι στο χώμα, απορροφημένοι από τα υλικά. Βεβαίως και αυτά είναι απαραίτητα γιατί είμαστε και υλικά όντα.Ομως δεν πρέπει να ξεχνάμε και τις ανάγκες της ψυχής μας», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Παντελεήμων.
Στη συνέχεια ο Σεβασμιώτατος ανέλυσε τι σημαίνει αυτή η ανάβαση στην πράξη, στην καθημερινή μας ζωή και στον πνευματικό μας αγώνα.
«Αν, με την Χάρη του Θεού, επιτύχουμε αυτήν την ανάβαση, την κάθαρση όπως την χαρακτηρίζουν οι Πατέρες – και επειδή – όπου κάθαρσις, εκεί έλαμψις» (Γρηγόριος Θεολόγος) – τότε το Φως Χριστού, που είναι «το Φως του κόσμου» θα φωτίσει τις καρδιές μας, τη ζωή μας και θα διαλύσει τα σκοτάδια του κόσμου μας», πρόσθεσε ο Μητροπολίτης Κορωνείας.
Κλείνοντας τόνισε: «Φως, περσσότερο φως είπε πεθαίνοντας κάποιος σπουδαίος άνθρωπος. Αυτό είναι μόνο το Φως Χριστού, που «φαίνει πάσι» Θα ανοίξουμε όμως τις καρδιές μας να το δεχθούμε;»
Στην Θεία λειτουργία χοροστάτησε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κορωνείας κκ. Παντελεήμων, παρουσία πλήθος ενοριτών.
Η λέξη «μεταμόρφωση» είπε ο Σεβασμιώτατος στο κήρυγμά του προήλθε από το »μετεμορφώθη» του Ευαγγελίου, όταν, επάνω στο Θαβώρ η δόξα της θείας Φύσεως του Χριστού διεπέρασε το κέλυφος της ανθρώπινης φύσεώς Του, με την οποία ενώθηκε για να την ανακαινίσει.
Η λέξη «μεταμόρφωση» μας θυμίζει τις πιο κάτω συγγενικές λέξεις:
1. Μόρφωση. Γνώση,επιστήμη.Σπουδαία ! Χωρίς παράλληλη ψυχική καλλιέργεια “χωριζομένη αρετής” μπορεί να καταστεί και επικίνδυνη.(παραβαλε όπλα μαζικής καταστροφής).
2. Παραμόρφωση. Εξωτερική από ατύχημα,ασθένεια ή από τον χρόνο ή εσωτερική απο την αμαρτία και τα πάθη, που είναι και η χειρότερη.
3. Αναμόρφωση. Με το επαναλαμβανόμενο Βάπτισμα ,την δια βίου δηλ.μετάνοια,όταν το Αίμα του Χριστού καθαρίζει »την συνείδησιν ημών από νεκρών έργων» (Έβρ.θ.14).
Έτσι μόνο μετμορφούμενοι «από δόξης εις δόξαν» θα φθάσουμε στην μεταμόρφωση «εν δόξη εν τη Βασιλεία του Πατρός ημών.»
Σε αυτήν είμαστε όλοι καλεσμένοι, «κλητοί.» Είθε, αγωνιζόμενοι συν Θεώ, να αναδειχθούμε και «εκλεκτοί.»