Του Πρωτ. Βασιλείου Α. Γεωργοπούλου, Λέκτορος Θεολογικής Σχολής Α.Π.Θ.
Συνηθισμένη πρακτική και τακτική της εταιρείας Σκοπιά είναι η απόρριψη κάθε χριστιανικής εορτής ή η κακοποίηση και διαστρέβλωση του θεολογικού περιεχομένου της. Από την πρακτική αυτή δεν εξαιρέθηκε ούτε η εορτή του Πάσχα που την απέρριψαν καθώς αρνούνται την Ανάσταση του Χριστού. Αντιθέτως, οι Μάρτυρες του Ιεχωβά, γιορτάζουν στη θέση του Πάσχα «την τήρηση της Ανάμνησης του θανάτου του Ιησού »1 .
Η Ανάμνηση του θανάτου του Χριστού που τον θεωρούν απλώς "ως τον μεγαλύτερο άνθρωπο που έζησε ποτέ " είναι κατά τους Χιλιαστές « η μόνη ημέρα κάθε χρόνο που πρέπει να τηρούν με ειδικό τρόπο »3.
ΙΙ). Πότε γιορτάζουν.
Οι χιλιαστές γιορτάζουν πάντα την ανάμνηση κάθε χρόνο « το βράδυ που αντιστοιχεί στις 14 Νισσάν του αρχαίου Ιουδαικού ημερολογίου » 4 .
ΙΙΙ). Πως γιορτάζουν.
Την ανάμνηση του θανάτου τη γιορτάζουν κυρίως στις Αίθουσες Βασιλείας ή και σε άλλους χώρους π.χ ξενοδοχεία, μετά τη δύση του ηλίου. Σε κάθε χώρο που συγκεντρώνονται τοποθετούν ένα τραπέζι. Πάνω στο τραπέζι τοποθετούν άζυμο ψωμί , καθώς ισχυρίζονται ότι ο Χριστός χρησιμοποίησε άζυμο άρτο ,και κόκκινο κρασί. Το άζυμο ψωμί και το κρασί θεωρούνται απλώς σύμβολα της θυσίας του και στη χιλιαστική ορολογία ονομάζονται « εμβλήματα ». Προηγείται ομιλία σχετική με το γεγονός. Στην ομιλία επαναλαμβάνονται οι χιλιαστικές πλάνες σχετικά με την προσέγγιση και κατανόηση των γεγονότων. Ύστερα περιφέρονται τα εμβλήματα, πρώτα το ψωμί και ύστερα το κρασί, μεταξύ των παρόντων στη συνάθροιση.
ΙV). Ποιοί παίρνουν τα εμβλήματα.
Τα εμβλήματα μπορούν να τα πάρουν κατά τις χιλιαστικές πλάνες μόνο όσοι ανήκουν στους 144.000 που θα ζήσουν στον ουρανό και θα είναι συγκυβερνήτες μαζί με το Χριστό. Αυτοί, στη χιλιαστική ορολογία έχουν « ουράνια ελπίδα » και ονομάζονται «μικρό ποίμνιο» 5. Κανείς άλλος Χιλιαστής δεν επιτρέπεται να πάρει από τα εμβλήματα. Σε όλους τους άλλους Χιλιαστές, που κατά τη χιλιαστική ορολογία ονομάζονται «πολύς όχλος ή μεγάλος πλήθος », η εταιρεία Σκο-πιά τους υπόσχεται ότι θα έχουν « επίγεια ελπίδα ».
Αυτοί εάν μείνουν πιστοί στην εταιρεία και εργάζονται αόκνως στο να προσηλυτίζουν άλλους, θα ζήσουν για χίλια χρόνια σ' έναν επίγειο παράδεισο κάτω από θεοκρατική διακυβέρνηση. Διαφορετικά, θα εξοντωθούν από τον Ιεχωβά στον Αρμαγεδώνα. Από τους Έλληνες Χιλιαστές, δεν έχει κανείς δικαίωμα να συμμετάσχει στα εμβλήματα , καθώς όλοι ανήκουν στην επίγεια τάξη , στον πολύ όχλο.
V). Τα τεχνάσματα της Σκοπιάς.
Σχετικά όμως με τον αριθμό των συμμετεχόντων στα λεγόμενα εμβλήματα, υπάρχει άλλο ένα τέχνασμα της Σκοπιάς που δεν είναι ευρύτερα γνωστό και αποδεικνύει για μια ακόμα φορά πόσο αδίστακτη είναι η εταιρεία. Αυτοί που ανήκουν στους 144.000, και δικαιούνται να παίρνουν τα εμβλήματα, λέγει η εταιρεία Σκοπιά έχουν ήδη επιλεγεί . Ο αριθμός αυτός έχει κλείσει, έχει ήδη συμπληρωθεί6.
Πότε συμπληρώθηκε ο αριθμός ; Το 1935 απαντά η Σκοπιά7 . Μάλιστα στη Σκοπιά της 15-2-1995 αναφέρεται χαρακτηριστικά «Οι περισσότεροι από εκείνους που ανήκουν στο μικρό ποίμνιο και βρίσκονται ακόμη στη γη διανύουν τώρα τη δεκαετία των 70, των 80, ή των 90 ετών της ηλικίας τους. Μερικοί από αυτούς έχουν περάσει το 100ο έτος της ζωής τους » (σ. 20) .
Λαμβάνοντας υπόψη τις ηλικίες που ήταν ήδη τόσο μεγάλες το 1995, καθώς περνούν τα χρόνια, φυσική εξέλιξη των πραγμάτων είναι η μείωση του αριθμού κάθε χρόνο αυτών που παίρνουν τα εμβλήματα.
Συμβαίνει όμως κάτι τέτοιο; Όχι. Γιά μία ακόμα φορά η εταιρεία Σκοπιά κατά τρόπο αδίστακτο καταφεύγει σε τεχνάσματα σε βάρος της νοημοσύνης των ανθρώπων, της φυσικής τάξης των πραγμάτων και επιπλέον αποδεικνύεται αντιφατική και ασυνεπής και ως προς τις ψευδο-διδασκαλίες της. Πως φαίνεται αυτό ; Από το γεγονός, ότι κατά διαστήματα αυξάνει αντί να μειώνει τον αριθμό των συμμετεχόντων στα εμβλήματα .
Έτσι βλέπουμε το 1994 να αναφέρουν ότι έλαβαν τα εμβλήματα 8.617 Χιλιαστές8, αντιθέτως το 2000 αντί να μειωθεί ο αριθμός αυξάνεται και γράφουν ότι τα έλαβαν 8.6619. Το 2006 αυξάνεται πάλι ο αριθμός και γίνεται 8758. Καί οι διαβεβαιώσεις της Σκοπιάς ότι οι περισσότεροι είναι προχωρημένης ηλικίας, ότι ο αριθμός είναι ήδη κλειστός, αλλά και το γεγονός ότι η φυσική συνέπεια των πραγμάτων είναι ο αριθμός να μειώνεται ; Αυτά δεν την απασχολούν την Σκοπιά. Σημασία γι’αυτή έχει μόνο να αυξάνεται η πώληση των προιόντων της, αυτό δηλαδή , που το χαρακτηρίζει αγνή λατρεία του Ιεχωβά. Εν προκειμένω όμως έχει εφαρμογή ο λόγος του Κυρίου « εκ του στόματός σου κρινώ σε πονηρέ δούλε » (Λουκ 19, 22 ) .
Υποσημειώσεις.
1. Βλ. Ξύπνα ,Μάρτιος 2006, εξώφυλλο.
2. Βλ. Σκοπιά 15-2-2006, σ.16. Ξύπνα ,Μάρτιος 2006, εξώφυλλο.
3. Βλ. Γνώση που οδηγεί στην Αιώνια Ζωή, 1995, σ. 127.
4. Βλ. Γνώση που οδηγεί στην Αιώνια Ζωή, 1995, σ. 127. Πρβλ Σκοπιά 15-2-1985 .
5. Βλ. Σκοπιά 15-4-1995, σ.31. Σκοπιά 15-12-2004, σ.30. K.Hutten, Seher- Grübler- Enthusiasten, 196610 , σσ. 102 .
6. Βλ. Σκοπιά 15-4-1995, σ.31.
7. Βλ. Σκοπιά 15-6-1992, σ. 23. Σκοπιά 15-4-1995, σ.19. R. Hauth, Kleiner Sekten – Katechismus, 20047 , σσ. 108- 110.
8. Βλ. Σκοπιά 1-11995, σ.15 .
9. Βλ. Σκοπιά 1-1-2001, σ.21. R. Hauth, Kleiner Sekten – Katechismus, 20047 , σσ. 99 – 104.
10. Βλ. Σκοπιά 15-12-2005, σ.22